tisdag, februari 24, 2009

Jobbgarantin för ungdommar!

Godmorgon! Tisdag idag, semeldagen idag och jag har faktiskt ätit en semla nyss faktiskt med mamma och pappa. Men gillar inte grädden, uscha!
Fick hem papper för kallelse till Arbetsförmedlingen i Sandviken nästa månad. Det är jobbgarantin för ungdommar. Jag vill verkligen inte va med i det, det är mycket värre än att vara inskiven på arbetsförmedlingen och söka jobb. Kan bara säga det att nu börjar helvetet. Men som jag har sagt förut, jobberna kommer inte till en själv utan man måste fixa det själv.
Har en heeeel del jag har att ta tag i nu för den senaste månaden har jag bara flängt runt överalltoch umgåtts med folk. Nu börjar allvaret. För om jag tackar nej till Jobbgarantin för ungdommar får jag inte pengar från någonstanns. Men det känns inte så lockvärt att få 40 kr om dagen i 5 dagar i veckan eftersom ja är under 20 år. Hur ska man kunna leva på det?
Nej nu ska jag ta och städa mitt rum, få av mig lite av mitt dåliga humör.

Inga kommentarer: