måndag, augusti 01, 2011

2011-08-01

Hej! Igår kom jag och min älskling hem ifrån Stockholm. Vi åkte dit i Torsdags med Jenni´s mormor och morfar, mycket trevlig resa ner med dom. När vi kom fram var vi hos Jenni en stund och åkte sedan iväg till nordens största Ikea och sprang igenom snabbt, sen bar det av mot Fruängen Centrum för att gå på bolaget och inhandla jordgubbar som Jennis moster skulle ha till bröllopstårtan. Väl hemma igen åkte vi till lokalen där vi skulle äta och fira brudparet efter kyrkan, vi strök dukar, dukade, hängde upp saker och gjorde en massa saker i lokalen i flera timmar. På kvällen åkte vi till Fisksätra till Jenni´s moster, så fick träffa Elin m.m Riktigt roligt.. På kvällen testade jag frisyrer på Jennis hår inför bröllopet. 

Fredagen bestod av att umgås med Jenni och Christians barn, var hemma med dom då folket hade fullt upp. Älskar dom ungarna, så goooooa båda två. På kvällen gick jag och älsklingen ut och åt i Stockholm, sen gick vi och åt världens godaste glass med jordgubbar m.m Muuumsigt och mysigt, mår så bra när jag är med Joakim. Se hjälpte jag Jenni att göra 3 smörgåstårtor och lite mer saker inför maten.. På kvällen gav vi Christian och Jenni deras bröllopspresenter och dom blev glada, barnen fick en varsin docka också. 

På Lördags morgonen fixade jag Jenni´s hår och sen kom en massa folk dit på morgonen sen åkte vi mot kyrkan där bröllopet var, det var så vackert och Jenni och Christian lyste det om. Kunde knappt hålla tårarna inne. Efter kyrkan åkte vi till Lokalen och fick skumpa, vi åt mat och tårta. Sen var det fest, var så himla mycket trevliga människor och jag pratade lika mycket med varenda person på festen. Trodde vi skulle vara dom första som tog taxi hem till lägenheten men vi var dom sista. Då Jenni och Christian sov på hotell sov Christians bror Danne med oss, och en som heter Therese, riktigt härliga Sundsvall´s bor. Vi 4a tog taxi hem så kom väl i säng runt 02.00 vilket var lagom tid då vi skulle upp tidigt på Söndagen för att ta buss och tunnelbana till T-centralen för att möta upp min syster som varit i Stockholm under helgen, så vi åkte samma buss hem efter vi ätit lunch på T-centralen. Väl hemma igår kom våra missar hem och vi myste hela kvällen, borta bra men hemma bäst.. som man säger!! 

Bilder från Bröllopet och festen kommer upp senare idag, evt i morgon. Nu ska jag iväg och göra lite ärenden sen laga god middag ikväll åt mig och min fina sambo. 

Älsklingen och jag slitna efter några dagar i Stockholm..

Inga kommentarer: