lördag, augusti 22, 2015

HAPPINESS IS ALWAYS AROUND..

Här sitter jag framför min dator och är lite besviken för jag lär ringa Canal Digital för jag lär ha en ny box då jag uppdaterade min och mina sportkanaler har försvunnit så jag kan inte se matchen mellan Leksand- Brynäs nu. Vi vann igår hemma och idag är dom i Dalarna men ser ut att inte gå så bra idag. Jag blir uppdaterad via sms av både pappa och M hur det står på matchen. Lär fixa ny box så jag kan va lugn att jag kommer kunna följa hockeyn när den drar igång på riktigt sen iallafall. 

Även om jag är sjukt besviken över att kanalerna har försvunnit är jag glad. Jag har ett lite äldre par som bor i turistlägenheten över mig nu, vet inte hur länge dom kommer stanna men man hör dom pratar på balkongen och sitter och äter där varje dag. Så mysigt att dom är på semester, kanske hälsar på några här i Hofors, hyr turistlägenheten över mig här där jag bor, lever m.m Man vet ju själv när man är på semester hur skönt det är och mysigt, så det känns nästan själv som man är på semester nu när man hör dom med en annan dialekt prata där uppe. 

Semester för mig är inte att man måste åka utomlands i veckor utan en tripp till Åland som jag gör flera gånger om året är semester för mig. Visst ibland blir det lite stressigt, att ta bilen många mil och åka båt över, åka runt i Mariehamn och hinna med alla affärer och ta sista båten hem men det har jag gjort sedan jag var liten och det är de bästa med sommaren, att ta bilen över till Åland. 

Idag känner jag mig lycklig, har dock lite tråkigt men funderar på att sätta mig och måla en stund, kanske på balkongen, synd att solen snart försvinner ifrån balkongen men men, det är så otroligt skönt väder, att värmen till slut kom. 

 En bild från utkiksplatsen i Åland vi alltid besöker, älskar trädet. 


Inga kommentarer: