söndag, augusti 09, 2015

You ask and I answar

Finns det något ställe eller länder du skulle vilja besöka som du redan gjort eller inte gjort än?
Som ni alla vet har jag varit i Tanzania (Afrika) och jobbat, dit skulle jag vilja resa tillbaka och besöka skolan jag var till och träffa personer där jag har kontakt med via internet. Annars vill jag resa till Thailand, USA, England. Det är prio på länder, men skulle inte tack nej till att resa till Spanien och Turkiet igen på semester.

Vem är din största förebild, vem som helst?
Mina föräldrar, helt klart. Både mamma och pappa ser jag upp till och uppskattar allt dom gjort för mig någonsin. Love my parents! 

Hur är din drömprins?
I mina tankar är det en kille som har lika mycket kärlek som mig att ge. En kille som är omtänksam och lyssnar, har humor och har samma prioriteringar i livet som jag själv. En kille som vet vad han vill och kan visa det också, ärlighet är viktigt och kommunikation i ett förhållande. 

Vad är ditt drömyrke?
Sen jag var liten har jag alltid velat jobba inom butik men med åren har jag velat bli något högre inom butik, som t ex butikschef. Vill helst bli egen företagare men man lär ju börja någonstanns. Eller inom kriminalvården skulle jag också vilja jobba. 

Om du fick en miljon kronor, vad skulle du göra med dom då?
Först skulle jag betala av mina csn lån som jag har pga att jag studerat efter gymnasiet. Sen skulle jag även fixa ett garage åt mina föräldrar och sedan köpa nödvändiga saker till hemmet och självklart bjuda med familjen på en semestertripp. 1 miljon kronor går fort att spendera men jag skulle lägga undan en summa som en investering till att köpa hus i framtiden också. 

Om du inte var en människa, vad skulle du helst vilja vara?
Svår fråga men något kattdjur som leopard, springa fritt över savannen, ligga uppe i träd och spana, leva i värme. Eller en Örn, tänk er att flyga fritt över land och rike och se allt ifrån högsta vyn. 

Om du fick tre önskningar, vad skulle du önska dig?
  1. Att alla människors maktbegär som leder till krig skulle försvinna så det blir fred på jorden.
  2. Vinna en stor summa pengar, många miljoner så jag skulle skänka till olika organisationer och försöka hjälpa människor jorden över (det är omöjligt att kunna hjälpa alla men att göra det man kan skulle kännas bra.)
  3. Att få bort allt lidande på både människor, djur och natur. Inga sjukdomar utan bara glädje och samspel mellan alla. 

Hoppas ni är nöjda över mina svar! 



Inga kommentarer: