onsdag, januari 19, 2011

TRÄNING - Motioncykel

Dagens träning blev 1,5 mil på träningcykel här hemma. 
Tid: 37 minuter
Kcal: 497

Mat idag: Hemmagjord soppa som bestod av 0,7 liter vatten, kött & grönsaksbuljong, 1 korv, 3 potatisar, 3 morötter. ( Åt en liten skål av det, så har 2 portioner till att äta av den. )

Nu efter träningen har jag tagit en Naturdiet Shake Chokladsmak. 180 kcal + soppan ca 200 kcal = 380-400 kcal idag i mat har jag fått i mig och 497 kcal gjorde jag av med på cyklingen vilket betyder att jag motionerat mer än vad jag ätit. BRA SANDRA, bra..








I morgon ska jag gå upp tidigare och cykla innan frukost, idag har det varken blivit frukost eller mellanmål (frukt t ex) som man ska äta imellanåt. Måste bli bättre på det, var 4e timme ska man ta något så kroppens förbränningen håller igång. I morgon kör jag: Frukost, Mellanmål, Lunch, Mellanmål, Middag och uppdaterar er vad jag äter och tränar. Blir 2 mil i morgon, 1 mil innan frukost och 1 mil på eftermiddagen.

1 kommentar:

Jenni sa...

Min tränare jag hade förut, sa att man ska äta var 3:e timme (kl 6, 9, 12, 15 & 18) för man ska helst inte äta något över huvudtaget efter kl 18 om man vill gå ner i vikt. Men enligt honom var 5 st SMÅ mål om dagen skit viktigt, för om du missar ett enda så saktar förbränningen ner skitmycket. Och mellan dom där 3 timmarna fick man inte äta någonting, inte ens en liten äppelbit :P Så om du inte skulle känna dig hungrig när det är dags för att äta, är det bättre att äta ett halvt äpple än ingenting (till frukost t.ex) :) Kram