torsdag, januari 20, 2011

KRYSSNING

Som ni vet är jag helt galen i att åka kryssning. Jag åker minst 7 gånger om året, dock är några av dom dagskryssningar. Var på kryssning den 26/12 -10 nu senast, inte ens 1 månad sedan och är sugen på att åka nu igen. Jag och några kompisar åkte Silja Galaxy då, riktigt fin båt och bra "disco" men maten var inge bra, var jättedyrt sen fanns det bara en bar som var någorlunda billigt 97 kr (på andra stället kostade det minsta typ 180 kr) för att plocka på en tallrik och man hade 3 maträtter att välja mellan, fisk, kyckling och köttbullar, mos och ris, Sen salladsbord. 

Nu undrar jag om någon av er har nå tips på båtar? Jag har åkt alla båtar förutom Tallin kryssning. Birka Paradise är bäst enligt mig men tröttnat på den, Viking Cinderella är ju billig och så. Det blir troligvis den. 2 nätters till Finland blir ju så dyrt även om det skulle vara värt det då det är 2 nätter. 

Den här båten skulle inte vara fel att åka. 

1 kommentar:

Jenni sa...

Jag och mamma skulle ju åka till Helsingfors innan julen, men då åkte ju pappa in precis innan. Men den kryssningen var gratis. Är du ens medlem i Viking club? Man får skitmycket gratiserbjudanden.. Jag tycker också Birka är bäst, och där åker jag alltid gratis sålänge det inte är en Fredag eller Lördag.