söndag, januari 17, 2016

Saker jag stör mig på under vintern..

Plogbilarna
Jag vet att dom gör så gott dom kan men när man har större snövall runt bilen än vad snö som ligger på marken är irriterande och sen deras blinkade lampor som gör så man har disco i sovrummer under nätterna och när dom riktigt skrapar vägen så låter det förjävligt när man ska sova. 

Otätade fönster
Det drar in så mycket kall luft så jag hade över 20 tända ljus hemma, uggs skor, mjukisbyxor, tjocktröja och alla element på högsta och dom var varma men var svinkallt ändå. 

Halka
Ni vet när det ligger tunn snö och man går och det är is under. Tror alla vart med om att man nästan halkar till och hela kroppen rycker till. haha

Slask
När det börjar bli vår och slasken kommer, usch och fy. Bilarna blir såååå mycket mer skitiga, blött och äckligt. Absolut det värsta är slasken varje år därför gillar jag inte våren. 

Kyla
När det börjar bli mot minus 30 grader , då vill man inte gå ut. Behöver jag säga mer?
Ögonfransarna fryser redan vid minus 20 typ. haha


Torr hud
Tror många vart med om torr hud och torra läppar under vintern.
Använd återfukantande krämer och bra läppsyl så klarar man sig, men ack så jobbigt. 


Inga kommentarer: