tisdag, april 23, 2013

TANZANIA- Åttonde delen 2 April 2013

2 April
Vi gick upp efter mörk natt i bungolows vid 07.00 tiden för att äta en god frukost. Efter frukosten stack vi iväg med Jeeparna ut mot Ruaha Nationlapark där vi skulle ut på Zafari och se dom vilda djuren. Vi han inte mer än någon kilometer innan vi fick syn på en massa elefantbajs och en elefant. Efter ytterligare någon kilometer stod det minst 10 stycken giraffer på sidan av vägen och åt sin frukost.

Väl framme vid nationalparken betalade vi oss in för att åka ut på savannen, djungeln och se alla vilda djur. Vi såg massor av giraffer , zebror, präriehundar, antiloper, gaseller, lejon, elefanter, flodhästar, krokodiler, fåglar, surikater, apor och andra konstiga djur. Det var helt otroligt och se dom vilda djuren på så nära håll, några meter ifrån jeeparna vi åkte. Riktigt mäktigt kan jag säga.

Vi åt lunch vi fick med oss från hotellet så vi åt mitt ute i ingenstanns vid en uttrokad sjö, träffade på ett gäng annat folk som var ute och åkte där på savannen också som var från Danmark, kändes lite skönt att höra och se folk hemifrån Sverige typ. Efter ca 14 timmar ute och se djur var vi tillbaka uppe i bergen där vi åt en gooood middag som dagen innan nere i den fina lodgen med långbord, syrsor som lät, tända lyktor i ett kolsvart mörker.

Våra chafförer.

Vissa bilder är lånade av mina kompisar som var med på resan. Angelica och Eva  som hade systemkamera t ex fick jättebra närbilder på djuren.