tisdag, oktober 13, 2015

RECEPT - Cannelloni

Idag gjorde jag en Italiensk maträtt som heter Cannelloni och bjöd mina föräldrar på så tänkte dela med mig av detta recept till er, ni måste testa att göra detta för det är gudomligt gott. 

Det ni behöver:
500 gram nötfärs
1 gul lök
1 röd paprika
Cannelloni rör- finns på pastahyllan på Citygross (vad jag vet, ej hittat de på andra ställen)
Krossade tomater 2 burkar
Riven mozarella ost

Såhär gör du:
Stek köttfärs och krydda (svartpeppar, basilika, All roundkrydda, vitlökspulver), blanda i hackad lök och paprika och stek tills lök och paprika är mjukt. Fyll pastarören med köttfärsblandningen och sätt i en form. Häll över all krossad tomat (jag använder endast Mutti´s tomater, det är italienskt och smaken är gudomlig). Strö över Mozarellaosten och ha i ugnen i ca 40min-1timme på 200/175 grader tills pastan är mjuk och osten fått en gyllenbrun färg.

Jag serverade min mat med en enkel sallad på babyspenat, tomat och fetaost, ringlade över lite olja på.

Tips att fylla rören: 
Tryck pastaröret försiktigt mot köttfärsblandningen , tryck tryck och tryck tills röret fylls, annars går det bra att skopa i med en sked också.





Inga kommentarer: