söndag, juni 28, 2015

The weekend

Denna helg har rusat iväg. Jag vet att jag har "helg" varje dag nästan men det är under helgerna andra är lediga och är ute på saker och kan ses längre än innan 22 tiden om dom ska upp och jobba. 
I Fredags fyllde Stefan år, så han fick paket och kläderna passade honom perfekt som jag gav honom. Gjorde inte så mycket den kvällen, fick reda på att en fin man som sjunger i samma kör som mig hade gått bort i lungcancer, väldigt orättvist. 

Igår spenderade jag hela eftermiddagen hemma hos mig ute på balkongen med pappa för vi har byggt kattbur på balkongen så nu känner jag mig som en fågel i en bur när jag är där ute. Men nu kommer mina tre älskade små fyrbenta jävlar kunna vara ute hur mycket dom vill och jag slipper vara rädd att dom kommer gå på räcket och ramla ner och försvinna. Jag bor på första våningen så har väl 5 meter upp så dom skulle ju överleva men skulle inte vilja riskera att dom faller ner. Kvällen hände det inte så mycket på igår och idag har jag tvättat upp alla kläder, städat upp i lägenheten och skurat hela balkongen och gjort rent för senare kommer mamma och pappa hit med några grejer som ska ut på balkongen. Ni ska få se kort när jag inrett den klart, det vart som ett extra rum nu, så mysigt kommer det blir. 

Nu ska jag göra ett glas saft och sätta mig ute i solen och läsa Vecko revyn. Hoppas ni haft en bra helg allesammans! 


Inga kommentarer: