lördag, juni 13, 2015

TASTE OF AFRICA

Idag åkte jag och åt lunch hos mina föräldrar sen tog vi med brordotter Wilma och brummade iväg till ett ställe som heter Taste of africa som ligger utanför Hedesunda i skogen. Där gick vi och kikade på en gårdsbutik och åt afrikansk fika. Mangojuice och Banankaka med lime och cocos med vaniljglass, det var gudomligt gott. 

Det går att åka ett gäng dit för att laga afrikansk mat med dom som har stället utomhus m.m så tog lite broschyrer för att kolla med mitt Tanzania-gäng om vi skulle ta och träffas alla och åka iväg dit en dag , boka in oss. Var över två år sedan nu vi alla träffades i en grupp sen vi gjorde vår resa. Det fanns så mycket fint i butiken men var väldigt dyrt, iallafall jämnfört med vad det kostade i Tanzania men man förstår att det blir dyrare att köpa i Sverige såklart. Fick välja ut ett jättefint stort frukt/brödfat jag ska få när jag fyller år i sommar av mina föräldrar iallafall.

Här är en länk till er som är intresserade att åka till detta ställe, in och kika och läs ; http://www.taste-africa.com/index_swe.php



Inga kommentarer: