måndag, maj 02, 2011

20011-05-02

Godkväll! Klockan är mycket och jag är trött. Gick upp 05:00 i morse och 06:00 satt vi oss i bilen påväg ner mot Grisslehamn, där åkte vi Eckerölinjen över till Eckerö, käkade buffé ombord på båten och handlade på taxfree. Sen i Åland åkte vi till Mariehamn, gick på Ele kele så jag köpte nya örhängen, nässmycken och sen bytte han grej i min septum (koringen i näsan). Jag älskar den affären, billigt och dom är jättetrevliga, så var de lite roligt för han är Italienare och Jocke är halvitalienare så dom började prata massa så Jocke fick köpa ett par jättefina titanörhängen för 80 kr, bra bra!


Vart till kantarellen och sparhallen och handlade massa, fikade på utkiksplatsen och åkte längst havet och kollade på massa båtar innan det var dags att ta färjan hem igen. Varit en lååååång dag så nu har vi precis packat upp all åländsk/finsk mat vi köpt så nu blir det sooova, trött trött trött efter att kört så mycket idag! Kommer massa bilder i morgon när vi vaknat, godnatt!

1 kommentar:

Jenni sa...

Ah okej då hänger jag med :) Uppsala är ju inte sådär jäääättesvårt att få lägenhet. Inte enligt vissa polare jag har i alla fall :)