onsdag, november 25, 2015

CHRISTMAS TAG

Favoritjulfärg?
Svart, silver och vit

Är du uppklädd eller har du myskläder på julafton?
Självklart klär man upp sig, inte så man har världens urringade klänning 
men någon klänning och strumpbyxor och mysig kofta och ett fint halsband.

 Om du skulle köpa en julklapp till dig själv, vad skulle det vara?
Grejen är den att är det något jag vill ha under året köper jag det då, så någon 
speciell julklapp att köpa till sig själv vet jag inte om det är något speciellt då jag har det jag vill ha
och om jag behöver något köper jag det då. Men skulle vilja köpa mig en vinterjacka, 
för en sådan äger jag inte. 

Öppnar du julklapparna på morgonen eller på kvällen?
Nu är man ju så pass gammal så man bor inte hemma och sånt men när jag var liten så fick vi öppna
en varsin julklapp på morgonen som låg under granen när vi vaknade, sen kom tomten med säcken med
klappar efter kalle anka. Men nu när man åker och firar jul hos föräldrarna är det lite olika 
då man öppnar, men är väl på eftermiddagen när man ätit julmat. 

Har du byggt pepparkakshus någon gång?
Ja det har nog dom flesta gjort men det var nog 10 år sedan minst nu. 
Kommer nog inte göra det heller då jag inte skulle äta upp det och ha det som fint hemma hos mig
med tre katter som är överallt är nog ingen bra ide. Och minns jag rätt var det svinigt varmt med smälta
sockret och doppa sidorna för att fästa m.m ¨
Någon som testat göra ett chokladhus? Kollade på Tova Helgesson på youtube när hon gjorde ett. haha!


Vad ska du göra på jullovet?
Eftersom jag är arbetslös just nu så har jag lov hela tiden, nej det har jag inte då det är mycket hit och dit.
Men under julen ska jag inte göra något speciellt, umgås med nära och kära, fira in det nya året. 
Nästa år åker jag nog utomlands över jul och nyår, det skulle vara något de.

Kommer du sminka dig på julafton, i sådana fall hur?
Ja lite smink blir det nog allt, man vill ju se bra ut. Men brukar inte ha så värst mycket smink
på julafton, är ju barnens dag. Blir glitter och mer smink på nyårsafton.
Lite puder, rosiga kinder, mascara och en fin guldig ögonskugga och nå fint läppstift blir det på julafton
skulle jag kunna tänka mig. 

Vad önskar du dig mest i jul?
Önskar mig ingen pryl utan önskar att alla ute i världen, vart man än befinner sig
kommer få en varm och kärleksfull julafton, vet att det inte kommer bli så men det önskar jag iallafall.
Och i mitt läge nu så önskar jag att min familj ink. jag kommer ha en mysig jul med massa
glädje och skratt. 

Favorit jul-nagellack?
Har inge speciellt, men fint med något mörkt tycker jag. Kanske mörklila eller svart.
Dock kommer jag nog ha genomskinligt med guldglitter.

Favorit jul-doft?
Glögg, lussebullar och pepparkakor.
Annars vaniljdoft, tänk er ett stort Yankee Candle i doft vanilj. 

Vad måste finnas på julbordet?
Mammas hemmagjorda julköttbullar, ägghalvor med majonäs och räkor,
finsk potatislåda, karelsk köttgryta, lax och pappas tyska potatissallad. 


Inga kommentarer: