söndag, november 29, 2015

FÖRSTA ADVENT..

Idag är det första advent vilket betyder att första ljuset ska tändas och julpyntet ska fram. Dock är jag inte mycket för rött (ja jag vet att mina grytlappar har rött på sig) så inget sådant syns i mitt hem, inge julgardiner heller men lite mysbelysning i fönsterna - mer än vanligt plockade jag redan fram i veckan. 

Vaknade sent idag då jag spenderade gårdagen och halva natten hos Malin med kortspel, träffade både Sara och Emelie där också. Så idag bestämde jag mig för godmat och mysdag. Fick bli grekisk sallad, honungsmarinerad kycklingfile och potatisgratäng till det första tända ljuset. Nu håller jag på och tvättar lite och ska snart ta en lååång dusch med hårinpackning och sen blir det tvspel och tv resten av kvällen och för er som undrar spelar jag COD, skjuter endast zombies där. 

Har ni någon tradition såhär första advent? 





Inga kommentarer: