fredag, september 04, 2015

Get to know me tag - Lär känna mig

Vilket tuggummi brukar du köpa? 
Jag vet inte , brukar inte köpa det så ofta men om jag köper så inget som är så starkt, mer fruktigt.

Vad har du alltid i kylen?
Förutom kattmat så Pepsi Max.

`Säger du "Kex" eller "chex"?
Kex.

Har du mjölk i kaffet? 
Jag har slutat druckit kaffe men drack med mjölk då jag drack.

Apple eller Android? 
Apple. Fattas bara en Imac sen har jag allt i Apple.

Spolar du vatten innan eller efter du satt på tandkräm?
Både och, tror jag. Men iallafall före.

Hur står du vänd i duschen?
Står med ryggen mot väggen så jag ser ut i badrummet.

Knycklar du eller viker du toapappret? 
Är nog med knycklare.

Hur fördelar du tiden när du åker kollektivt?
Jag åker sällan kollektivt, men har jag inte sällskap med mig som man kan prata med då lyssnar jag på musik, då går tiden fort och man får tid att sitta och tänka och slappa lite.

Fönsterplats eller gångplats? 
Fönsterplats, fråga Malin. Varje gång vi ska åka buss långt m.m så ska jag sitta vid fönstret. Skönt att
sitta tryggt där inne och mysa.

Lugn eller stressad? 
Stressad, jämt jämt jämt fast jag inte har något att vara stressad över oftast så känner jag en inre stress.

Tålmodig eller otålig?
Otålig. Vill jag något ska det ske direkt, nästan iallafall.

Planerare eller impulsare?
Jag tycker om att ha saker planerade, för då vet jag mer vad som händer och kan lägga upp min tid
på det utan att stressa men det blir ofta saker i sista sekund. Och då när det blir något i sista sekund är det oftast något som typ "Malin, ska vi dra till Ullared inatt och sova i stuga någon natt." Sen packar vi lite kläder och drar.

Uppklädd eller nerklädd?
Skulle säga vardagligt, bekvämt men ändå rent och lite mer pifftgt blir det bara man sätter på något fint
halsband , skarf m.m Och då kan man känna sig fin när man väl klär upp sig om man ska på något.

Västkusten eller Östkusten?
Spelar ingen roll. Det beror ju på vad man ska göra där m.m

Har du dörren öppen eller stängd när du ska sova?
När jag bodde hemma hade jag dörren stängd men nu bor jag ju själv och har tre katter så dörren är öppen till sovrummet.

Tror du på spöken?
Tror?! Jag vet att det finns andar.

Musik eller böcker?
MUSIK, alla dagar i veckan året om resten av livet.

Sms eller Mail?
Sms, det går fort, kommer för det mesta fram och folk ser det fortare än ett mail.

Sött eller salt?
Sött, finns så mycket när det kommer till sött. Frukt, godis m.m

Kan du nå näsan med tungan?
Nej.

Vad tror du händer efter döden?
Jag tror att folk som lämnat jordlivet för tidigt och har något att förmedla kanske finns mer runt oss, t ex att man hört om folk som har andar hemma hos sig, dom har svårt att lämna ett ställe. Annars tror jag att "rena" andar föds på nytt. Man kan spekulera så mycket i det och jag kommer även skriva mer om det framöver.



Inga kommentarer: