tisdag, september 08, 2015

A dream come true..

När min farfar var ca 16 år gammal såg han och hans bror sin kusin sist, då väntade en flykt till ett tryggare land, Sverige. När jag var 9 år dog min farfar och saknaden efter honom har varit enorm sen dess. Min farmor levde tills jag var tonåring och jag har sedan dess vart intresserad av min släkt i Tyskland då farmor också var därifrån. Jag har börjat leta nu när jag blev äldre på facebook och har hittat några personer som är runt min ålder som visade sig vara min släkt i Tyskland. Dom jag skrivit med på internet är två familjer vars deras mamma i ena och pappa i andra som är tremänningar med min pappa, hans tvillingbror och deras syster här i Sverige. Så dom jag skrivit med på internet är kusinen till min farfar och hans bror. Han lever i Tyskland än och min farfars bror är också vid livet och jag har längre undrat om man någonsin kommer kunna träffa dessa människor, dom som har samma efternamn som mig, vi som är dom enda i världen med det efternamnet.

Idag såg jag på min facebook sida att ena killen från Tyskland är i Sverige och inte nog med det, han är ihop med en tjej som bor 5 mil ifrån mig. En av dom jag aldrig trott jag kommer få träffa är 5 mil ifrån mig nu, ifrån oss, ifrån en kram och ifrån en historia. Och jag har skrivit med honom och hans svenska flickvän och vi ska ses. Jag är så upprymd att jag knappt kommer kunna prata ett ord på engelska till honom men jag tror det kommer bli magiskt. Och han är så lik oss i släkten, han är en kopia av min pappa och hans tvillingbror när dom var unga.

Vill ni följa med på denna resa ? 

Inga kommentarer: