måndag, februari 15, 2016

Makeup tag

När började du sminka dig?
Jag började använda ögonskugga, mascara och lite sånt när jag gick i 5:an-6:an i mellanstadiet.

Hur länge du dig sminka?
Lärde mig själv genom att jag fick intresse för det och kompisarna sminkade sig också.

Gillar du att använda foundation? Isåfall vilken är din favorit?
Eftersom jag har ganska bra hy vill jag inte att det ska se så fejk/kakigt ut så jag gillar
inte supertäckande foundations utan vill hellre ha en om jämnar ut bara och jag har en 
ny favorit ifrån Makeup revolution - the one foundation.

Gillar du att ha lösögonfransar på dig?
Jag tycker det är superfint men har det väldigt sällan då jag har så långa
fylliga fransar så vardagligt har jag inge behov att ha det och det händer inte ofta
att jag är ute på något som gör att jag vill ha det på mig.


Vad för smink brukar du ha på skolan/jobbet/fritiden?
Primer, foundation, concealer, puder, contour, ögonskugga, mascara och något på läpparna.

Gillar du att ha på dig bronzer?
Ja det gör jag, är ganska brun i min egna hudton så det passar mig bra.

Gillar du att ha på dig rouge?
Det är vääääldigt sällan jag har det, jag gillar att va ganka matt i ansiktet och gillar ej rosa/röda färger på kinderna.

Har du ofta mascara på dig?
Varje gång jag ska sminka mig men är jag bara hemma eller ska till affären brukar jag inte sminka mig. Kan gå lika mycket med smink som utan men några gånger i veckan iallafall.

Hur förvarar du ditt smink?
Vid min arbetsplats har jag en byrå/sidogrej vid skrivbordet (samma som alla youtubers har från ikea), den är full med smink , sen i badrummet har jag några lådor med smink jag använder dagligen.

Använder du smink varje dag?
Nej men ungefär 4 dagar i veckan.



Inga kommentarer: