söndag, februari 21, 2016

Utseende Tag..

Hur lång tid tar det för dig att sminka dig?
Vardagligt om jag inte ska ha så mycket smink kan det ta mellan 2 min-10 min
då det oftast bara blir lite puder och mascara.

Och inför en utekväll då?
Jag är ganska snabb att sminka mig men att bara sminka tar mellan 10-20minuter då
beroende på hur seg jag är av mig. Håret tar dock längre tid beroende på om man ska ha det
platt bara eller att locka det. Så med dusch, smink, hår och outfit ca 1,5 timme.

Vad har du för sminkrutin?
Jag gör alltid ansiktet först och sen ögonsminkningen.
Ska jag göra en full sminkning så är ordningen såhär:
Primer i hela ansiktet, foundation, concealer, puder, contour, highlight, ögonbryn, ögonskuggor (3-5 st olika färger), mascara, läppenna, läppstift och settingspray.

Och hårrutin?
Jag tvättar mitt hår med Dove´s schampoo och balsam sen använder jag TREsemmé hårolja i topparna sen drar jag i Loreal Paris Hot & Smooth cream och den är det absolut bästa värmeskyddet och mitt hår håller sig rakt när jag plattat det ända tills jag duschar nästa gång, jag har självlockigt hår och denna produkt är den enda som funkar på mitt hår , det blir så lent och fint av det också och inge frissigt alls så det är ett stort tips till er som har lockigt hår. Jag blåser och plattar mitt hår också direkt efter jag tvättat det. 

Hudrutin?
Jag använder produkter ifrån Mary Kay och jag älskar dom.
Sminkborttagningen är grym med oljan den har i sig, sen en ansiktsskrubb för att rengöra
och sen en kräm för att återfukta. Om jag är osminkad någon dag brukar jag använda en 
ansiktsrengöring ifrån Aco på kvällen bara sen ett ansiktsvatten och så smörjer jag med en ansiktskräm från Aco. 

Om du bara fick använda en sminkprodukt, vad skulle det vara?
Eftersom jag har tatuerade ögonbryn och jag har skapligt bra hud och mörka ögonfransar m.m 
så skulle jag inte behöva något av det men en produkt, det skulle nog vara någon läpp-produkt för att få lite färg på ansiktet. 

Vad är din favoritprodukt just nu?
Det är mina Ultra velour lip cream från Makeup Revolution, dom är så lätt att applicera,
läpparna blir mjuka och lena och det sitter i flera timmar.

Vad tycker och önskar du att du vore bättre på sminkmässigt?
Jag är skapligt nöjd med hur jag sminkar mig men hade vart roligt att bli bättre på att använda
mer färgade ögonskuggor och våga göra en annorlunda sminkning med massa färger och sånt.

Ändrar du sminket efter årstid?
Ja det gör jag absolut. På sommaren använder jag nästan inget på huden alls förutom att
jag brukar smörja in ansiktet i en ansiktskräm med solskyddsfaktor och oftast på sommaren har
man kanske lite mascara bara och lätta sminkningar, ljusare också och kanske lite mer guld och så.
På vintern  blir det mörkare sminkningar. 

Ett absolut smink-nej
Smala ditmålade ögonbryn eller smala bryn bara.

Inga kommentarer: