måndag, januari 07, 2013

I LOVE YOU LIKE A LOVE SONG

Ser dig ligga, där i den grå soffan som du så fint smälter in i med din grå tröja. Jag ser skuggan av min hand på väggen när jag drar mina fingrar genom ditt halvlånga hår som har en mörkare utväxt. Kollar på dig där du ligger, en hel soffrygg bort. Dina långa mörka ögonfransar glänser av ljuset från tvn´s skärmsläckare där alla regnbågens färger far runt som eldslågor i ett kolsvart mörker. Mina fötter är kalla av trägolvet och jag borde gå och duscha. Första skoldagen i morgon efter två veckors lov och den börjar om några timmar. Inge sömn men att ha dig nära känns som jag drömmer. En evig dröm jag aldrig får nog av, det eviga mörker som försvann som en vindpust på hösten när du kom in i mitt liv. Det är nu jag vet svaret på vad kärlek är, svaret är DU!


Inga kommentarer: