måndag, januari 28, 2013

GOODNIGHT

Varför försöka sova när huvudet säger "Mardrömmarna kommer komma, du kommer se det du tänkt på sen  olyckan. Du kommer vakna av att luften gått ur lungorna. SOV INTE".

Börjar känna av paniken inombords, nästan så man inbillar sig det man tror sig ska ske SKER.. Då är det inte roligt längre. Massa ord som bildar meningar bara jag själv förstår, som vissa andra tror sig försöka förstå genom att klura ut vad dom här orden betyder, vad jag menar med den här texten..

Ligger i sängen och ser skuggan på min vägg då lampan i hallen lyser upp mitt sovrum, ser skuggan av 4 långa smala ben, det ena är vridet åt fel håll. Den långa nacken är bakåtvriden, du står där stilla och sedan faller ihop. Det kommer en till , en likadan art som du var, står och kollar in i mina ögon med ett par runda svarta ögon, jag förstår inte vad du säger då du bara står där innan du sedan försvinner bort som om du inte visat dig för mig. Jag vet vad som hänt men kan inte förstå då minnet är som bortblåst. Väggen färgas röd som blodet från din mun, du ligger ner och det kommer rök från din näsa då du tar dina sista andetag innan vi ser din själ lyfta från den kropp du burit. Ser dig skutta iväg mot din vän som precis var vid din sida. 

Jag ser dig följa mig, som om du vore arg. Som om du vill säga något , varna oss att vi gjort fel. Jag är inte ensam om denna känsla. Känns som du är närvarande, varje steg jag tar och det gör mig så otroligt rädd. Jag börjat gråta varje gång jag får upp det i huvudet, det blir svart och jag ser allt framför mig som skedde. Ska jag bli psykiskt störd och börja klappa i luften på något som inte existerar, eller gör du det?

Snälla onda, läskiga tankar försvinn och kom aldrig mer tillbaka. Låt mig bearbeta detta snabbt för att sedan tänka framåt över saker som får mig att må bra. Låt mig våga sova utan att vara rädd att drömma om det som snurrar i mina tankar. Låt mig känna mig trygg i mitt egna hem, låt mig vara mig själv. 



Inga kommentarer: