torsdag, januari 17, 2013

2013-01-17

Jag vart skjuten med amors pil, men det visade sig vara gift i den pilen och nu står jag här idag rätt så tom inombords men glad att alla kort lades fram på bordet till slut och just nu känner jag mig glad. Ledsen men glad, ser framåt och det ser ljust ut på andra sidan fronten. 

Det som kommer ske under så kort tid nu behövs verkligen tänkas igenom, sökt in på skola att plugga Ekonomi inriktning organisation och ledarskap , som jag även läste i gymnasiet. Vill vidga mina vyer så dom två skolorna jag sökt in på är inte i Sverige, en i Tyskland och en i England. Ska bli intressant och se om man kommer in på någon av programmen. 

Det är dags att börja älska livet och allt som finns att ta del av. Jag ska göra min livs resa till Afrika i flera veckor med ett härligt gäng från skolan och några lärare, vi ska bo på internat på en folkhögskola i Njombe ute i ingenstans och vara med på deras lektioner, bo, leva, äta med dom, se hur deras skolsystem fungerar, byta erfarenheter och bara njuta av den Afrikanska kulturen i Tanzania. Vi har arbetat hårt hela hösten inför denna resa och att dom fyra lärarna var och hälsade på i november är ett minne för livet, nu ser jag fram emot att få komma till dom och se och lära mig av deras seder. 

Jag har lärt mig en sak och det är att man ska ta vara på livet, ge och ta, älska varandra och även förlåta. Det finns så mycket ont här i världen och ensam är man inte stark.. men tillsammans kan alla förbättra, kanske inte allt men ett steg närmare ger framgång. Jag är redo att ta min första steg mot framtiden, lämna gammalt skit bakom mig, lämna personer som gjort mig illa och inte är värda att förlåtas bakom mig, se framåt, tänka framåt och bara leva i nuet. 

Välkommen min framtid.. Och jag kanske låter värsta kristen men fuck no! 


Inga kommentarer: