söndag, november 06, 2011

TIPS- Hår

Jag tänkte tipsa er om en sak jag gjort i ungefär 1 veckas tid nu. 

Jag använder TRESemmé för färgat hår , både shampoo och balsam. När jag dragit ut så mycket vatten jag kan efter jag duschat tar jag 2 pumpningar balsam i handen och fördelar ut i hela håret. 
Man ska ju tvätta håret så lite som möjligt men jag tvättar varje eller varannan dag då jag har lockigt och lär använda hårspray m.m för att fixera det när jag plattat ner håret. 

Sen jag börjat krama i balsam som jag INTE sköljer ur innan jag går ur duschen så har mitt hår blivit mycket lenare, glansigare och piggare, det känns tjockare då det är som att det ligger ett lager med balsam på hårstråna, så det sliter lite mindre när man fönar/plattar m.m TESTA DET!!  Frågor?

Det här använder jag!
  1. Shampoo (kramar i det i längderna och gnussar vid hårbotten i hela håret.
  2. Balsam (som vanligt drar jag i hela håret förutom hårbotten för då blir det oftast flottigt fort om det är balsam på hårsäckarna.
  3. Skölj ur och dra i lite balsam i hela håret och låt vara och föna, platta, locka vad du vill göra.

Inga kommentarer: