fredag, mars 11, 2016

SAKER JAG STÖR MIG PÅ

1. Folk man säger till t ex "Gud så fin tröja du har." och man får till svar - Nej men usch den är gammal och sliten. Men ursäkta, varför har du den på dig om du inte tycker den är snygg? 

2. Folk som går före i kön. Man står i kö för en sak, vad ger just dig rätt att gå före eller tränga dig före mig utan att fråga dessutom. 

3. När men väl är på bra humör och sugen på att göra något skoj så är det alltid dåligt väder och tvärt om när man bara vill ligga inne och chilla är det alltid fint väder så man får ångest och nästan ger sig ut ändå. 

4. Folk som är så stora i orden på internet men när det kommer till verkligheten vågar dom inte säga ett ord. Ett skydd bakom datorn hjälper inte i verkliga livet. 

5. Telefonförsäljare / Jehovas Vittne t ex - Är jag intresserad av att köpa en ny mobil och ändra mitt abonnemang jag har tar jag själv kontakt med någon försäljare / butik för att höra vidare, man blir inte mer intresserad av att försöka bli påtvingad. Tycker synd om dom som inte kan säga nej. 
Och t ex att Jehovas kommer och knackar på dörren och man öppnar och dom står och babblar om vad man tror om framtiden och allt sådant för att försöka värva medlemmar. Är jag intresserad tar jag kontakt själv. Att dom kommer till mitt hem, min fristad, min trygghet och gör allt för att jag ska ta emot deras bibel m.m vad vet dom om vad jag har för tro m.m Tycker det är fräckt. 

6. Folk som gnäller över att dom inte har pengar men dom inte gör något åt det. - Jag är arbetslös och lever på det minsta lilla pengarna man kan få varje månad, det är väldigt tråkigt för man ej har råd med saker man skulle vilja ha råd till MEN jag gnäller inte om det, för jag vet att man kan sätta sig som telefonförsäljare om det är så, det finns oftast jobb inom det yrket så. 

7. Folk som jobbar på matställen och står och snorar och hostar. -Jag vill inte ha era bakterier i mig genom att ni snorar, drar er vid näsan, hostar rakt ut m.m Sjukskriv er några dagar för att slippa smitta alla era kunder som dessutom blir lite mer äcklad och kanske inte kommer tillbaka om dom själva blir sjuka. 

8. Dessa saker  "Man är inte tillsammans om man inte har ändrat till att man är i ett förhållande på facebook." , "Man är inte vänner om man inte är vänner på facebook." -Herregud, man vet väl vart man har varandra, det är väl viktigast?! Tycker många är så att , vi är ju inte ihop förns vi har ändrat facebook,.. facebook facebook facebook. 

9. Allt sker på facebook, tycker jag. Hade mailat ett företag på deras hemsida på kosnument grejen om en produkt som var helt fel, fattades två grejer och jag väntade 1,5 månad på det men fick inge svar av dom och till slut tänkte jag att jag kontaktar dom via facebook istället, tog 10 minuter så fick jag svar och 2 dagar senare hade jag sakerna som fattades. 

10. Folk som försöker få andra tycka synd om dom . -Det kan vara synd om vissa, helt klart. Men jag är så less på vissa som allt bara ska handla om dom, hela tiden. Och dom vänder allt så det ska bli synd om dom. Det är inte synd om dig för att du inte kan göra en fläta i håret, bara du kan göra något åt det för jag tycker inte synd om dig för det då jag t ex gett massa med tips hur du ska göra, kolla youtubs videos m.m för att få tips. Gör något åt saken istället. 

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du skriver att du stör dig på folk som gnäller över att dom inte har pengar men sitter själv & skriver på facebook att det är så synd om dig för att du inte har något jobb så du måste sälja dina katter osv??

sandielover sa...

Det var över ett halvår sedan jag skrev angående mina katter och det är inte pga pengar, för det löser sig alltid men jag kan erkänna att det är tufft att ha 3 katter då man är arbetslös och lever på det lägsta ersättningen man får. Anledningen till att jag ville se om någon kunde ta över katterna (vilket jag insåg att jag ändå inte ville då jag är för fäst vid dom) var för att jag är allergisk. Jag är konstant täppt i näsan och ögonen rinner. Och har provat både tabletter, nässpray för allergin men inget hjälper därför jag skrev ut och kollade intresset för dom, vill ändå att man ska kunna hålla på med men man får andnöd bara man ska borsta dom m.m

Anonym sa...

Tycker det inte spelar någon roll hur längesen det var. Vet att du suttit och klagat över det på facebook iallafall då jag sett flera som tipsat dig om jobb. Tråkigt att du är allergisk.