måndag, mars 07, 2016

Q/A - About me

Dags för en q/a om mig, denna snodde jag från fina Johanna.

1. Vad är du beroende av?
En dålig sak, Pepsi Max. 

2. Du måste klä dig i en enda färg resten av ditt liv- vilken?
Svart. Använder bara svart nästan.

3. Vad får du oftast komplimanger för?
Att jag sminkar mig fint, mina ögon och hår.

4. Dina planer under hösten och vintern?
Det är ett halv- år dit så har ej några planer. 

5. Brukar du skratta för dig själv?
Ja alltid, går och tänker på olika saker så börjar man skratta.

6. Vad är det konstigaste du ätit?
Det måste ha varit när jag var på klassresa i 6:an och vi var på
överlevnadskurs typ och vi fick en hel bäver och vildsvin vi grillade på
ett spett över eld, smakade på det iallafall.

7. Hur imponerar man på dig?'
Genom att visa uppskattning, respekt och inte vara en sån som
skryter om allt och humor är ett stort plus.

8. Vilken stad vill du helst bo i för resten av ditt liv?
Jag bor i en liten håla nu och vet inte så många städer som är bra,
men jag är helt såld för Falun, där vill jag bo. 

9. Hur ser dina morgonrutiner ut?
Jag vaknar och ligger och drar mig och kollar telefonen på meddelanden och instagram sen
kikar jag om någon lagt upp något kort klipp på youtube att se på.
Sen går jag upp och tvättar rent ansiktet och smörjer det, gör ren kattlådorna och ger dom mat & vatten. Sen fixar jag mitt hår och sminkar mig och äter någon frukost om jag ska iväg annars lär jag 
vara vaken någon timme innan jag kan äta något. Morgonrutiinerna ser lite olika ut. 

10. Vad längtar du efter?
Sommar, sol, bada, picknick, gå promenader utan att gå i slask, grilla , umgås
med vännerna långt in på nätterna och hänga ute. Och självklart att åka till Åland som vi
alltid gör på sommaren. 

11. Serier du följer just nu?
Eftersom många har uppehåll nu så är det bara The walking dead.
Men annars är det Mistresses, Orange is the new black, Switched at birt, Awkward &Fear the walking dead.

12. När brukar du oftast gå och lägga dig?
Jag försöker gå och lägga mig runt 22.00 på veckorna och på helgerna kan det bli sent.

13. Tre saker du vill göra i framtiden?
Skaffa hus och inreda precis som jag vill, resa runt till massa olika länder & få drömyrket.

14. Vad finns det alltid i din handväska?
Handsprit ( en vana efter jag var i Afrika - Tanzania ), mobil, plånbok, nässpray och mina
tabletter jag lär ta varje dag. 

15. Tre utländska bloggar du följer?
Läser en blogg från tanzania , annars ingen men följer massa youtubers från andra länder. 




Inga kommentarer: