lördag, april 11, 2015

No more meat!

Nu blir det inge mer kött, ägg eller något som har med djur att göra. Ska rensa ut allt här hemma och åka med till föräldrarna och fylla deras frys! 

Eldorado kycklingfile jag användt då den varit billig och bra i flera år, lika dansk fläskfilé m.m är halal slaktat fick jag reda på igår så bort med allt kött efter att ha läst, sett bilder och videos på sånt vidrigt. 
Jag har alltid varit kräsen vad som gäller kött, äter långt ifrån allt som har med kött och göra. Har t ex inte ätit en köttbulle eller druckit mjölk på 15 år. 

Dock kommer jag ha svårt med vego mat för det är mycket av konstistensen för mig. T ex en soja korv kommer jag inte kunna äta, för det är ihopslaffsat. Kommer dock inte sluta äta räkor , tonfisk och lax. Det är de jag äter inom fiskväg. 


Inga kommentarer: