tisdag, april 28, 2015

It´s time to live.

Idag har jag funderat mycket på olika saker. En sak jag tänkt på är hur man växer ifrån dom som var ens närmaste vänner. Man blir ju äldre för varje dag och det är ju så livet är. Jag önskar att man kunde vara ung igen, säger inte att jag är jättegammal men om mindre än 3 månader fyller jag 26 år, vart tog åren vägen?

Folk flyttar, skaffar familj och här sitter jag i lilla Hofors ensam. Jag har alltid tänkt att jag ska vänta med barn tills jag pluggat klart och fått den utbildning jag vill ha för att sedan skaffa jobb och flytta härifrån sen om man hittar den rätta här i livet får tiden visa men jag hoppas att någonstans där ute finns den rätt för oss alla. Har tidigare haft panik över att vilja ha någon nära mig, varit rädd för att vara ensam men nu börjar jag känna ett lugn och att det får ta den tid det tar, tänker inte leta utan det kommer när det kommer.. om det kommer! 

Nu ska jag koncentrera mig på det jag vill göra här i livet, ta vara på den tiden detta liv ger mig. Ska försöka bli bättre på att hälsa på vänner som bor längre bort, jag är ändå fri och kan åka iväg och hälsa på. Måste bara få tummen ur och göra det. Ska fortsätta träna som jag gör nu, har märkt att promenader verkligen hjälper mig att rensa huvudet och man kan sova bättre om nätterna även om man ligger och tänker alldeles för mycket på saker man inte borde. Har också varit på mitt första KBT möte här i veckan och ska gå ytterligare på 14 till träffar som förhoppningsvis kommer hjälpa mig mot mina panikångestattacker. Jag ska även skriva lite om det i ett annat inlägg. 

Nu idag, i morgon och dom andra dagarna framöver är mina och jag ska försöka se allt ljust och hoppas varje kväll att vakna upp till en ny dag men nya möjligheter. Det kommer komma vägkorsningar där man lär stanna upp och tänka efter men vid varje slut finns alltid en ny väg. 

Här är en länk till ett inlägg jag skrev om min panikångest 2011 ; http://sandielover.blogspot.se/2011/07/att-leva-med-panikangest.html


Inga kommentarer: