torsdag, maj 02, 2013

2013-05-02

Hej! Nu är jag tillbaka och ska sätta igång bloggningen igen efter en tid borta härifrån. När jag kom hem från min Tanzania resa blev jag jättedålig. 40 graders feber i 2,5 vecka i sträck, svår hosta så jag började hosta blod, förkylning, magont m.m Så jag hamnade på sjukhus för prover om jag fått kolera, malaria eller salmonella. Och till slut fick jag svar, hade åkt på matförgiftning (salmonella) och denguefeber, vilken tur jag hade tänkte jag så jag skulle slippa leva med malaria hela mitt liv, MEN dom här veckorna har varit hemska. Sjukhus, dropp, hål i alla armar och händer, springa på toan stup i kvarten, hostat blod hela nätterna, hög jävla feber. Nu idag är jag förkyld och har världens jobbigaste hosta, dock utan blod så jag är nöjd och gick till skolan idag.

Annars sen sist jag skrev har jag umgåtts med kusin som flyttat in i huset mitt emot mig, har vart på bion "Mama" igår i Falun med Emelie, Cathrine och Beatrice. Den får 1 stjärna av 5. Det var för mycket datagjort och sen slutet var idiotiskt. Tänker inte skriva varför då säkert många av ska se den. 

I morgon ska vi i Tanzania gruppen föreläsa på skolan, visa bildspel och videoklipp från vår resa. Det kommer bli roligt, vi ska sjunga också en låt på Swahili, det ska bli roligt inför 60 pers. Haha! Nu ska jag plugga lite och sen sova så man kommer upp. Kort dag i morgon, 9-12 sen blir det hem och städa lägenheten. Tog hem katterna i söndags efter 5 veckor borta hos mina föräldrar och jag kan lova att dom lortar ner.

Lovar er en drös med inlägg, bilder m.m då jag ska börja fota med systemkameran mer! Ha de bra.


Inga kommentarer: