måndag, maj 18, 2015

ULLARED 2015

I Torsdag flög jag upp ur sängen vid lunch, åkte ner till mina föräldrar och städade ur bilen, dammsög, torkade rent den och tvättade den medans pappa kollade olja m.m Sen åkte jag hem och städade lägenheten, åkte och handlade och fixade med katterna. Vid 23,30 stack jag och Malin och tankade bilen full och sen rullade vi ner mot ULLARED. Resan ner gick jättebra, stannade några gånger och sträckte på benen, åt glass på Statoil i Örebro kl 03.00 m.m. 

Klockan 06,30 var vi framme och fick superbra parkering på Gekås, ställde oss i kö vid 07,00 och dom släppte in redan 07,30, vi gick där till kl 13,00. Malin´s bror och hans tjej var där nere också och Malin hade pratat med honom dagen innan men hållit sig från att säga att vi skulle ner dit så vi tog ett kort och skickade till honom när vi var framme och han ringde och frågade om vi drev med honom. Vi fikade med dom direkt när dom kom till varuhuset sen. 

Eftersom vi hade dygnat och jag hade kört 60 mil hela natten så var vi helt slut och allt vart knäppt i skallen och vi checkade in på stugan redan vid 13 tiden på Fredagen, och vi var tvungen att hålla oss vakna så vi packade om alla påsar, åkte iväg och handlade middag, gjorde tacos i servicehuset för vi hade bara en stekplatta och kylskåp i stugan och vi ville ej sova i en stuga på ett litet rum med tacofärsstekos hela natten. Vi spelade lite Uno, duschade och gick och la oss redan 20,00 på Fredagen. Det var så underbart väder då, solen sken, Malin satt i skjorts och linne utanför stugan, alla grillade på campingen och inte ett moln. 

Lördagen var vi på Gekås 08,00 och gick hela dagen till sena eftermiddagen, tog en fika med Malins bror och tjej då också innan dom skulle åka hem. Gick även på dom andra affärerna runt om där utanför. Kom till stugan i tid och hade myskväll, det regnade hela dagen och kvällen. Vi åt massa gotta och duschade och la oss vid 22 tiden för på Söndag morgon packade vi i bilen, checkade ut, åkte tredje dagen till Gekås och köpte det sista och sen vid 14,00 tiden begav vi oss hemåt norr. Var hemma igårkväll, släppte av Malin och hennes packning och åkte hem, packade in allting, åkte till föräldrarna med deras saker sen hem och plockade och donade med mitt. 

Kan säga att bilen var proppfull, fick fälla ner säterna i baksätet för att få in vissa saker, och det var proppfullt så Malin fick ha våra handväskor mellan benen för dom inte ens fick plats där i baksätet. Men nu när man plockat upp allt undrar man hur man kunde handlat för så mycket pengar, ser inge nytt här hemma typ. Vart en massa kläder iallafall. 

Här kommer en liten video med bilder ifrån resan, har tagit lite kort på sakerna jag köpt men det kommer 2 till inlägg ifrån Ullareds-resan. En om en jäkla massa roliga saker som hände under helgen, sen några saker jag köpt jag vill visa. 

DUBBELKLICKA FÖR ATT SE STORT!

Inga kommentarer: