tisdag, februari 04, 2014

Jag vill tacka livet..

Jag såg dig ligga i din säng, du öppnade ögonen och kikade lite medans jag pratade med dig. Du blundade igen och jag tog din hand och smekte dig på kinden och sa hejdå innan jag gick ut från dörren och visste att det var sista gången jag såg dig, men i minnet kommer du alltid finnas kvar hos mig. 

Jag vill tacka livet som gett mig så mycket, en trygg uppväxt och min fina familj. Och tack vare just dig lever jag idag. Jag vet att du är hos din älskade och att ni kommer vaka över oss här nere på jorden tills den dagen vi ses igen. 

Älskade mormor, du var så galen på många sätt och jag kommer sakna dina kommenterar om att jag gjort något med håret, dina frågor om jag har någon kille. Idag är det dimma ute, helt vitt och grått och jag tänder ett ljus för dig samtidigt som jag skriver detta. Jag älskar dig världens bästa mormor, vila i frid! 

Låt oss minnas de
soliga dagar
då sorg och smärta
fjärran var
Låt oss minnas de
glädjedagar
då vi tillsammans var

Inga kommentarer: