onsdag, oktober 31, 2012

Det här är min tid..

Som den varma sommaren började ta sitt slut, likasom du försvann ur mitt liv och det som fanns kvar var en tomhet, klump i halsen som jag efter en tid fått bort sakta men säkert så är vintern här. Hösten har sprungit förbi utanför min dörr som vinden blåst bort alla löv som nu ligger frusna på marken. 

Det finns en ny väg till ett nytt hjärta och marken är kall, jag går för att komma till dig. Men jag vet att du inte tar emot mig, tar emot mig på det sättet jag vill. Jag vill känna dig, känna ditt hjärta i mig, dina andetag vill jag ha runt mig dag som natt. Men jag vet, att jag måste se detta från ditt perspektiv vilket inte går, så alla mina tankar som du inte hör kommer du aldrig få veta då du inte ser mig på det sätt jag ser dig.

En text, några ord som blir fler och fler som inte har något sammanhang förutom att jag vet, att mitt hjärta är lika rött som ditt, av det vill jag att du ska förstå att det spelar ingen roll vart du än befinner dig, vad du än väljer att göra för du kommer alltid ha samma färg på hjärtat som mig och bara av att veta det känner jag dig i mig.

Inga kommentarer: