måndag, mars 13, 2017

Curly hair, dont care..

Igårkväll efter jag hade duschat och lät håret självtorka kom jag och tänka på en sak. Ofta får jag höra hur fint lockigt hår jag har och jag själv gillar det inte. Sen jag var 14 år har jag plattat håret nästa varje dag och kommer ihåg en gång när jag gick i högstadiet och jag hade fått en jättedyr plattång för mitt långa tjocka lockiga hår som min mamma hade köpt hos frisören och den hade gått sönder och jag vägrade gå till skolan på ett par dagar tills jag hade fått en ny plattång. haha..

Jag har alltid önskat att man kunde duscha och låta håret torka och va platt och fint men nu i äldre dar bryr man sig inte lika mycket. Det jag kom och tänka på, är det så som alla säger. Folk med platt hår vill ha lockigt och vi med lockigt hår vill ha platt.. det stämmer in från min sida iallafall.

Vad har ni för hår, långt, kort, lockigt, platt? 


Såhär ser mitt hår ut, nyduschat och självtorkat. 
Och ni som undrar, det är min naturliga bruna hårfärg.


Inga kommentarer: