måndag, juli 04, 2016

WHAT I EAT IN A DAY

Då jag har börjat äta 5 mål om dagen nu och räknar kalorier, gram och allting så tänkte jag dela med mig av en dags mål av mig. Dock har jag haft svårt att få i mig 5 mål om dagen så ligger på 3 st men ska försöka bli bättre. 

Allt jag äter är i light, lätt och minst fett i. Och två lagade mål om dagen varav 100 gram "kött" ska jag få i mig och även 1,5 liter vatten. Inge annat än detta ska ätas eller drickas. 

Under varje bild kommer recept m.m Och om ni gillar detta, kommentera gärna så ska jag fortsätta. 
FRUKOST - Smoothie
2 dl Lättyoghurt ifrån Valio 
 1 dl frysta hallon 
Mixa en minut i en mixer och häll upp i valfritt glas, jag tycker det är gott att dricka med sugrör.

LUNCH - Grekisk sallad med couscous och grillad kycklingfile med sweet and chilisås.
Tomat, gurka, Sallad, Babyspenat, fetost (Dressing på var en påse grekisk krydda, 2 msk olja, 2 msk vatten men blandar och häller över).
1,5 dl ekologisk fullkorns cousocus.
100 gram kycklingfile jag delade på och vitlöskmarinerade och grillade.
Ripplade över lite sweet and chilisås.


MELLANMÅL 1 - Gravad lax macka
Två osockrade fullkorns mackor jag rostade.
2 msk light philadelphia ost (1 msk på varje macka)
Några babyspenat 
2 skivor gravad lax


MIDDAG - Vegansk "köttfärssås", pasta och tillbehör.
2 dl tricolore pasta (tomat, spenat, vete)
2 dl vegosås
Smulad fetaost och babyspenat.

Vegensk färs steker jag med gul lök, svartpeppar, salt och en burk
med Mutti tomatsås. 

MELLANMÅL 2 -
2 stycken Crispin fullkorn
Lite light philadelpiaost 
2 kalkonskivor
Några blad babyspenat


FRÅGOR?

Inga kommentarer: