söndag, juli 24, 2016

THE WEEKEND..

Åh vilken bra helg jag haft det, är en dag kvar.. Söndag men då brukar det inte hända så mycket, idag är det nog den varmaste dagen denna sommar, det visar 29 grader i skuggan på balkongen MEN det är inge sol och det åskar massa. Jag som tänkte sola massa idag då jag låg och stekte i tre timmar igår, man lär hålla i brännan.

I fredags åkte jag med mina föräldrar till ett ställe som heter Stjernsund och spelade minigolf och jag förlorade stort, skyller på alla getingar som var där runt mig som jag slogs mot. Satt iallfall sista banan på ett slag, de ni.. Vi gick även runt och kollade alla småbutiker runt om där sen åkte vi vidare mot Hedemora för att plocka jordgubbar på en stor åker, det var varmt men så värt det för vi plockade sammanlagt 6 kg jordgubbar så nu har jag massa i frysen jag kan ta upp och göra smoothie på. Så stora, goda och svenska jordgubbar direkt från plats utan att dom är besprutade är ju de godaste. Vart en liten tripp genom Säter och Borlänge och sedan mot Falun för att gå runt på stan, fikade och kikade massa affärer och sedan handla lite mat på vägen hem.

Och igår (lördag) solade jag hela eftermiddagen och sen bjöd jag hem GusstN (Malin) på mat, jag gjorde bakad potatis med kycklingcurry röra och sallad, så vi satt på balkongen och åt i kvällssolen. Kvällen spenderades med lite gotta på balkongen, bra 80 tals musik och yatzy spel, avslutades med en film då myggen attackerade för mycket. Vi såg Piranha 3D, sååå mycket blod och tillgjort men den var ok. Har ni sett den?

Nu ska jag städa lite och tvätta, det Söndagar är till för så man kan starta en ny vecka sen. Hoppas ni alla haft en bra helg. Här under har ni bilder från i helgen. 



Inga kommentarer: