torsdag, februari 14, 2013

ALLA STJÄRTANS DAG

Godkväll! Tänker fatta mig kort för jag lär duscha och lägga mig.

Idag i skolan har det vart Tanzania möte, vi fick lite papper om planer för resan, ett papper med viktiga ord att kunna på Swahili under resan, fraser m.m kan vi reda som vi lärt oss. Vart en vända till Sandviken efter skolan och kom hem runt 18. Har pluggat och suttit i samtal några timmar nu med några som också ska med på resan och diskuterat lite saker. Nu ska jag duscha och lägga mig, i morgon är det kort dag i skolan. 9:00-12:00. Blir skönt för sen är helgen fullproppad men lovar er lite inlägg, kan ju uppdatera från mobilen så ska inte skylla på att jag inte har någon dator att sitta vid när jag är iväg på saker.

Annars då, har ni firar Alla hjärtans dag? Alla stjärtans dag som jag kallar det. Jag förstår inte hur man kan tycka att det ska finnas en viss dag för att visa sin kärlek till ens nära och kära. Ge blommor, bjuda på middag, bio och köpa chokladaskar. Varför denna dag? Ska man inte när som helst under året kunna visa sin uppskattning till folk, varför ska man känna sig tvingad som kompis, flick/pojkvän, förälder att köpa massa saker denna dag för att visa det? 
Visst finns det folk som visar det andra dagar på året också. Men tycker det är till sån överdrift allt detta som man ser på varje butik att det ligger tusentals dyra nallar, plastrosor, chokladaskar med hjärtformad choklad. Visst får alla göra som dom vill men jag tänker inte ha denna dag som en tradition att "Idag är det alla hjärtans dag, då ska jag och min pojkvän ut och äta, gå på bio, han ska få en ros och en ask med chokladhjärtan." Varför inte ta till med sådant vilken dag som helst på året!? 

Jaja, mycket text , många ord med MIN mening om det. Alla gör som man vill och det man mår bra utav att göra. Och alla har sina åsikter om saker och ting och nu har ni mina om alla stjärtans dag. 


Bländad Stewart av blixten. 

Inga kommentarer: