onsdag, februari 06, 2013

AFRIKA OM 44 DAGAR

Då har man hittat en blogg med elever som rest till Tanzania från Österfärnebo Folkhögskola som jag även hör till fast jag pluggar på en annan ort. Nu har jag några timmar framför mig med en massa läsning från deras arbete, resa m.m till Afrika. Sugen på att läsa? :  http://tanzaniapraktikant.wordpress.com/

Som ni läst lite hit och dit här i bloggen ska jag resa till Afrika, till Tanzania med 11 andra personer. Vi ska dit till en skola i Njombe som vår vänskola och vi ska ha lektioner där för både elever och lärare. Vi ska bo och leva med dom där, dela våra kundskaper och utföra en del saker vi planerat. Vi kommer även besöka en nationalpark, då vi kommer åka ut med jeepar mitt ut på savannerna och se vilda djur, allt från elefanter, giraffer, lejon till apor, ormar, vattenbufflar. Har en hel del saker vi planerat in och det kommer bli en grym resa och vi kommer växa som personer efter att få se sånt man sett på tvn, som t ex fattigdom, inge vatten, torka, sjukdomar.

Vi arbetat för fullt flera dagar i veckan i vår studiecirkel -Projekt Tanzania för att förbereda allt inför resan och tiden rinner iväg, är 44 dagar kvar idag och det kommer gå så otroligt fort. På Måndag är det dags att börja ta vaccination och i morgon kör vi 9,00-16,00 Tanzania i skolan. Jag är ledare över vår bildagrupp tillsammans med Hamaddah så nu ska jag sätta mig och fylla i papper som lär skickas in.

Jag kommer börja blogga mer om Tanzania, resan, landet, mina tankar och funderingar så kommer vara en hel del sånt i bloggen framöver. I första hand för min egna skull så jag kommer kunna läsa det här efter resan och om ett år. Jag kommer också försöka blogga om lite skönhetstips m.m då jag har en del nya produkter att visa er jag köpt.


Inga kommentarer: