torsdag, december 06, 2007

Helsingforskryssning 2/12 - 4/12


Tänkte börja skriva om lördagen, jag och mamma hämtade upp GusstN för vi skulle upp och ta ut pengar till våra tågbiljetter som vi ska ha när vi åker ner till Stockholm nu den 15e då vi ska se Marilyn Manson live på Hovet. Jag behövde hjälp med mitt hår för det skulle färgas eftersom jag skulle ut på kryssning till Finland med klassen. Klockan sprang iväg och GusstN vart kvar hos mig över natten. På morgonen fick jag ett sms av den ända tjejen i klassen Elin, att hon inte kunde följa med på resan för hon var sjuk. Jag ringde lärarna och Silja Line och hörde om en annan kunde vara med ist.
12:45 gick bussen ifrån Gävle tågstation mot Stockholm, GusstN (malin) fick vara med. Framme vid Värtahamn i Stockholm hoppar vi på båten, vi fixar oss för första kvällen ombord. Vi gick ner till baren och satt och lyssnade på ett band som var där och spelade, Dom var ryssar. Richard drack så mycket så han spydde ner däck och somnade i hytten redan 21:30. Fille och Ante, dom var duktiga och hjälpte oss med honom. Kvällen hade knappt börjat när Richard sov. Vi kollade på showen och senare drog vi oss vidare till Discot. Inte långt därefter dök bandet upp som hade spelat där nere. Säger bara Sandro, sandro i miss you. <3>Drinkarna blev fler och fler, dansgolvet vart vår plats på discot. Gregor, killen som var med i Showen och sjöng snackade jag med också, han tyckte hela tiden att jag kallade honom Borat. haha. Men det ska vi inte gå in på.
Andra dagen, vi sprang inne i Finland en hel dag och vi har fullt upp att leta efter Forex så vi kunde växla pengar, till slut hittade vi så vi kunde växla. Vi var och käkade på nått Hesburger, en tugga sen va det bra. Dom andra i klassen hade hittat Donken, jävla apungar =)
Vi gick tillbaka till båten och duschade och fixade oss, vi satt oss i baren och lyssnade på bandet igen, Sandro och dom andra vinkade åt mig, det var lite fräsigt. Vart disco på kvällen men Sandro o Co. kom aldrig upp dit. :/ Undra vart dom är nu, vet inte va dom heter heller. :(
Aja, resan var rolig. Mycket alkohol men det är alltid roligt. Nu är jag hemma och sjuk, har sovit i två dagar, sov bara 2-3timmar under resan och delade jag en 90-säng med GusstN.
Nu har vi iaf gjort nått för våra Kafeteriapengar. Det var lätt värt det. =)

Inga kommentarer: