söndag, maj 31, 2015

RECEPT - Frozen Cheescake

Här kommer mitt recept på frozen cheescake. När jag har gjort efter detta recept har det blivit två stycken, har blivit otroligt mycket "smet" fast jag gått efter recept för en. 

Börjar med bunken från vänster;
Vispa 3 st äggulor ( vitan lägger man i en annan skål ), 1,5 dl socker och 3 tsk vaniljsocker. Blanda i 200 gram Philadelphiaost.

Bunken i mitten;
3 dl vispad grädde.

Bunken till höger;
3 stycken äggvitor vispade så man kan vända bunken upp och ner utan att det rinner ur.

Blanda ihop grädden med ägg & ostblandningen (skålen till vänster), Rör sist ner dom vispade äggvitorna i smeten. Jag använde 1 paket digestivekex som jag krossade och blandade med smält smär. Tröck ut det i en form med löstagbara kanter och en glasskål. Hällde på blandningen och på med folie och in i frysen minst 4 timmar, man kan ha den fryst i veckor. Ta upp 2-4 timmar innan den ska ätas, garnera hur man vill.

Tips ; Ringla över kolasås. Värm upp frysa bär i kastrull och häll över, strö över färska bär. 

Inga kommentarer: