måndag, november 26, 2012

2012-11-26

Godkväll alla fina människor! Idag mår jag bra men har vart lite trött så efter en härlig dag i skolan på en ny utmanande vecka somnade jag 1,5 timme men det gjorde gott för jag vart pigg efter det och gjorde mat, matlåda och nu har jag skrivit mig igenom några inlämningsuppgifter som ska vara klara denna veckan så det ska skickas in till lärarna nu. Håller på med ett föredrag jag ska ha på Engelska om en vecka, jag ska prata om valfritt ämne och har valt tatueringar. Får se om jag får ihop något, hoppas. 

Idag var det en kille som var 27 år och föreläste på skolan, om hans liv.. Hans uppväxt och hans flytt till Sverige. Det rörde verkligen mitt hjärta och det var inte bara han, resten av "publiken" som grät utan det kom en och annan tår som rann på mig också. Verkligen värt att lyssna på, så tragiskt men så fint slut. 

Annars den här veckan händer det inte så mycket annat än skola 9-16 varje dag, I morgon ska vi grupperas med folk från andra kurser och göra saker ihop. Hoppas det blir roligt, sen i morgon ska jag tvätta och städa lägenheten, julpynta lite. Inte så lätt när man har en kattunge som ska klänga och ha ner allting överallt men någon julstjärna ska nog kunna sättas upp så man får lite julkänsla. Kommer ju även snö och blir minus 18 grader i veckan så. 

Hoppas ni har överseende med lite glest här i bloggen, men ska bättra mig. Som jag alltid säger! Haha. Håll ut, och utkik.. 


Inga kommentarer: