lördag, april 14, 2012

HJÄRNSKAKNING

Hej! Jag kommer inte uppdatera på några dagar för jag har fått hjärnskakning och vart inne på akuten halva natten med Emelie, tack älskade för att du kunde köra mig och underhöll mig när jag låg med blöta handdukar på hela ansiktet. 

Lite snabbt till er som undrar..

Jag skulle in med saker i bagageluckan på bilen och bagageluckan var inte HELT uppe, så när jag böjde mig vart det världens smäll i kanten av luckan. Aj som fan ont det gjorde och vart hål rakt in men skallbenet klarade sig precis sa dom på akuten i gävle. Jag svimmade nästan av då jag slog i och vart uppsvälld direkt. Men sen kände jag inte av så mycket förutom att när jag rynkade pannan m.m så gjorde det ont. 5 timmar efter kom det, illamående, yrsel, trött och fattade ingenting, kunde knappt prata. Ringde rådgivningen och dom sa att jag skulle in fort som attan för det kunde vara blödning. Väl inne fick jag göra massa undersökningar och tester, hade inge känsel från foten ända upp till pannan på vänster sida (samma sida som jag slog i huvudet). Så hade hjärnskakning, men fick åka hem om någon kunde väcka mig varannan timme och se så jag kunde sitta och prata normalt. Om jag börjar spy, blöda näsblod eller blir virrig skulle jag åka in direkt sa dom, men än så länge är de lungt.

Nu ska jag fast jag egentligen inte får sitta framför tv eller dator längre tid se på hockey matchen som är kl 15.00 VI SKA TA SKELLEFTEÅ ikväll, sen tar vi guld i morgon. HEJA BRYNÄS! 

På återseende..

1 kommentar:

Anonym sa...

Måste vara en väldigt tung bagagelucka som nästan slår hål på skallbenet