onsdag, september 10, 2008

Hösten är här, snart vinter.

Nu på sommaren så får katterna så mycket fästingar på sig och då vill man inte hålla på med dom så mycket. Dom små svarta spindelliknande äckliga sakerna som kryper på pälsen innan dom kryper sig ner till huden och suger sig fast är så vidriga. Hatar verkligen fästingar, tur att dom bara finns på sommaren.
Kan räkna i huvudet att mina två katter haft mellan ca 7-15 fästingar varje dag. Vissa hinner man ta bort medans dom kryper omkring på deras päls men dom andra lär man ta med pincett.
Jag läntar verkligen till vintern nu så man kan ligga och gosa med dom hela dagarna, för det finns väl inget som är mysigare med en fluffig stor katt som ligger och bäddar med sina tassar på en, kurrar och bara gosar med en i sängen eller soffan. Och jag som vanligtvis hatar vintern, snö, slask och kyla men nu ser jag fram emot det för jag saknar att gosa med dom små fluffiga katterna.
Hösten har iaf kommit, jättekallt och regn varje dag, löverna börjar falla och dom är i alla olika färger. Älskar verkligen hösten, det är så fint ute. Förutom att det regnar, men det är mysigt det också iaf om det åskar.
Älskar mina små kissar massa! katter är det bästa djuret tycker jag, dom är så självständiga.

Inga kommentarer: