tisdag, juni 25, 2013

JAG I NUET

Hej! Den senaste tiden då jag slutade skolan, vill säga 25 dagar sedan har jag haft så mycket annat att tänka på än att ens startat datorn. Jag har sprungit på arbetsförmedlingsmöten då jag är arbetslös, suttit och funderat på vad jag vill arbeta med, om jag ska fortsätta studera till våren -14 och VAD jag ska studera för något. Det lutar åt två olika saker, antingen börja en skola och bli reseproducent och vad allt där hör till som jag varit sugen på något år nu eller flytta utomlands och jobba som volontär , t ex i Kenya, Tanzania (där jag varit i år och arbetat) eller kanske England eller Tyskland och plugga något inom Ekonomi. 

Det finns så otroligt många möjligheter, jag är fortfarande så pass ung att möjligheter finns. Fast det finns det väl hela livet ut, men innan jag är 30 vill jag OM jag känner mig färdigrest, har jobb och gjort det jag vill skaffa familj och dit är det några år. Dock är det inte så lätt att lämna allt här hemma och dra utomlands, lägenhet, katterna, familj och vänner. Jag vet att allt finns kvar när man väl kommer hem men som det ser ut just nu vill jag helst vara kvar i Sverige. Förutom när jag ska ut och resa land och rike då! 

Annars den senaste tiden har jag umgåtts med vännerna, haft riktiga roliga kvällar ute vid sjöar, grillat, åkt runt överallt och träffat en massa nytt härligt folk. Vissa fastnar man för lite extra mycket, som t ex killen med kepan. Har haft en jäkla svår tidsrytm dock då jag varit vaken eller kommit hem runt 5 på morgonen och sovit hela dagarna men NU äntligen har jag vänt tillbaka på dygnet, kände att jag var tvungen efter att ha varit vaken ca 3 dygn i rad och började känna hur paniken kom smygandes fram. 

Nu i sommar har jag inga speciella planer förutom att jag ska åka någon tripp till Åland med bil, åka runt där, handla på mina favoritbutiker och annars bara ta dagen som den kommer. Försöka vara ute så mycket som möjligt, motionera, umgås med vänner. Försöka hinna med en tripp till Stockholm till min fina vän Jenni m.fam och sen annars njuta av vädret och allt som hör där till. 

Nu har ni fått en liten uppdatering om vad som händer och sker i mitt NU. Jag ska försöka bli bättre på att ta med kameran när jag ska ut och uppdatera här i bloggen. Om inte annat ett eller annat mobilinlägg. Hoppas ni alla har en fin sommar! 



Inga kommentarer: