onsdag, juni 05, 2013

2013-06-05

Godkväll! Då var det dags för att skriva av sig lite igen då. 

I fredags sa jag hejdå till flera underbara människor jag lärt känna dom senaste två åren genom skolan jag gått på. Jag sa hejdå till lärare och en underbar miljö man varit på under dom här året då man pluggat. Med klump i halsen och tårar i ögonen sa jag hejdå till en av de bästa sakerna jag gjort i hela mitt liv- Att gå med i Tanzania-gruppen. Att få åka på resan vi gjorde i Mars-april har fått mig att växa så otroligt mycket som person och jag har lärt mig så mycket under dom veckorna jag var där i Afrika. Jag har mött människor som lever i hemska förhållanden men som är så glad och visar kärlek. Jag har sett föräldrarlösa barn, fattigdom, sjukdomar. Jag har sett hur dom lever, äter, går, arbetar och sliter för att kunna överleva och få vatten och mat varje dag till sina familjer. Jag är så glad att jag gjorde denna resa och det jag önskar mest av allt just nu är att åka ner tillbaka till Tanzania, fanns det pengar hade jag inte tvekat en sekund på att åka. 

Jag sa hejdå till skolan och alla underbara människor som flyttar hem runt om i sverige och vissa utomlands. Jag har tänkt mycket under helgen och kommit fram till saker jag inte tänkt på tidigare. Jag är nu arbetslös och ska börja söka jobb och sen till våren -14 ska jag börja studera om jag kommer in där jag ska söka sen, men det hoppas jag. Framtiden väntar på mig och mina val och jag är redo att ta steget ut nu, på min nya väg.


Inga kommentarer: