lördag, mars 16, 2013

2013-03-16

Hej! Idag är det Lördag och solen skiner, jag är på riktigt bra humör fast jag inte sovit nå bra inatt då jag drack min sista vaccinering igårkväll inför resan, Dukoral smakar sött, salt och sliskigt. Så vidrigt att jag ville spy hela tiden men fick ner allting och nu är jag klar med alla vaccineringar inför resan och nu är det bara malariatabletter som ska börjas ätas nästa fredag. 

Nu idag ska jag städa undan lite hemma, duscha och ta med Stewart och åka till föräldrarna så dom får hjälpa mig med alla hans ögondroppar. Var till veterinären igår och han har infektion som blivit värre än vanlig men han ska ha antibiotika i 10 dagar nu så hoppas han blir bättre innan jag åker till Afrika så jag får se min lilla älskling pigg innan jag flyr landet. 

Annars idag är det precis en vecka, 7 dagar innan jag blir skjutsad till Sandviken för att vi hela gänget ska åka till Arlanda och om en vecka ikväll kl 20.00 går vårt flyg mot Egypten, Etiopien och för att sedan ta oss till vårt mål Afrika- Tanzania. Blir helt pirrig av tanken och ni kommer bara få läsa massa om detta hela veckan som väntar nu innan jag åker. Men nu lär  jag börja städa här hemma, hörs senare med mobiluppdateringar. 



Lilla Stewart "stue" när han var liten och jag.

Inga kommentarer: