måndag, oktober 05, 2015

HÅRTIPS; Ljusa upp erat blonda hår med billig variant.

Tänkte dela med mig av lite tips till er som är blonda och vill ljusa upp era hår lite mot en kall ton.

Många har slingat hår eller lite gulare ton och istället för att bleka håret som sliter jättemycket så ska ni få lite tips av mig. Olika produkter funkar olika på varje hårtyp så man får prova sig fram lite själv. Men jag tycker inte dyrare produkter är bättre, billigare varianter i silvershampoo och balsam finns på Maxi Ica, Kicks m.m och dessa toner jag tipsar om nedan kostar under 100 kr.

  1. Köp Silvershampoo och silverbalsam och använd vid behov. Inte varje tvätt utan först kanske 3 tvättar i rad, sen en gång i veckan beroende på hur mycket det tar. Ha i balsamet minst 10 minuter, men testa er fram så man ej får blå eller lila toner i håret om man har det i för länge eller använder för ofta. 
  2. Finns två olika toner/färger jag kan rekomendera starkt : http://www.lyko.se/directions/directions-hair-colour-white-toner   , https://www.bluefox.nu/directions-harfarg-white-toner-p-299-c-195.aspx Och den som är på första länken är även den som Therese Lindgren använder i videon nedanför.





Inga kommentarer: