onsdag, december 11, 2013

DECEMBER 2013

Hallå där ute i kylan! Det var ett tag sedan jag bloggade och jag ska verkligen försöka ta upp detta igen då det är så himla roligt. Har förlorat ett helt gäng läsare men snart så kommer jag vara igång igen. Måste plocka fram systemkameran och ut och fota igen, så otroligt fint nu på vintern. 

Vi fick snö här förra veckan och på två dagar hade vi ca 40 cm, idag har det dock regnat så är massa slask ute bara men självklart snö också. Får hoppas det inte fryser på nu bara så det blir blixthalka. Ett fint snötäcke på alla våra gräsmattor och vita träd är otroligt vacker nu under den mörka tiden på året men jag föredrar sommar och hösten då man slipper frysa som man gör nu. Men vi vet varje år vad man har att vänta så ingen ide att gnälla om snön, den kommer och det är bara acceptera. Vilken årstid tycker ni mest om? 

Annars så är jag sjukt nu, hostar ur mig lungorna snart och har dragit på mig en rejäl förkylning så har mest tagit det lugnt nu några dagar. Får hoppas det försvinner fort för jag har en redovisning jag lär göra på min gamla skola innan julledigheten för att bli klar med min utbildning därifrån. Annars så är jag helt arbetslös nu förutom det lilla plugg jag fixar/fixat, tråkigt att gå hemma varje dag men arbetsförmedlingen skickar ut en på praktik snart så bara nöja sig med det och försöka få in en fot någonstans. Jag önskar jag kunde åka utomlands och arbeta eller gå någon bartender kurs men det behövs ju pengar till allt och det är det väldigt dåligt med just nu. 

Mina dagar just nu fylls av massa roligheter med världens bästa Malin som jag träffade i början av sommaren som är den allra bästa personen i mitt liv just nu. En dag utan henne är som en dag utan skratt och glädje. Jag är så otroligt tacksam över att jag funnit denna underbara person och att hon står mig närmast idag är det bästa. Nu har ni iallafall fått en liten uppdatering så ni vet att jag lever, håll utkik för nästa inlägg.  



Inga kommentarer: