tisdag, december 31, 2013

ÅR 2013

Ja då var vi här igen då, ett år efter och med en liten årsresume från det gånga året. Det här året har gått så otroligt fort, det känns som det var igår jag satt med mina kära vänner i Tanzania-gänget och planerade vår livs resa som vi åkte på i våras.

Början av året spenderades med att förbereda, fixa pengar, saker till vår resa. Dygnet runt fanns Tanzania i mitt huvud och efter mycket stress, gråtande, bråk så kom jag iväg på min resa.
Att gå med i Tanzania-gruppen och få åka på resan vi gjorde i Mars-April har fått mig att växa så otroligt mycket som person och jag har lärt mig så mycket av resan till Afrika. Jag har mött människor som lever i hemska förhållanden men som är så glad och visar kärlek. Jag har sett föräldralösa barn på gatorna, fattigdom, sjukdomar. Jag har varit med och se hur dom lever, äter, går, arbetar och sliter för att kunna överleva dag för dag och försöka få vatten och mat till sina familjer är vad folk i Tanzania arbetar för varje dag. Jag är otroligt glad att jag gjorde den resan och det önskar är att kunna få komma tillbaka till Njombe och alla underbara människor. Den värmen dom gav en har jag aldrig upplevt tidigare i mitt liv.

I juni slutade skolan och jag är så otroligt glad över dom två åren jag spenderat på skolan med så underbara människor jag lärt känna, vänner för livet. Sommaren gick fort förbi men var en av dom bästa på flera år. Jag träffade Malin i mitten av Juni och det sa klick direkt och sedan dess har vi spenderat nästan varje dag ihop. Sommaren bestod av bilbingo varje vecka, utekvällar med kortspel, grilla och träffa folk. Har fotograferat jättemycket under detta år också och nästa år ska jag börja på riktigt och fixa egen hemsida för fotografi m.m. En kväll i somras fick för att dra till Ullared så vi bokade stuga och åkte samma kväll, jag körde 120 mil på två dagar. Hösten kom och utekvällar blev innekvällar med vännerna med film, spel, bio och en massa shopping.

Nu är det vinter och jag är otroligt nöjd med året som gått. Varit till Åland flera gånger och har träffat mer folk detta år än jag gjort på hela min livslängd. Vissa har kommit och gått men många har stannat kvar och tack underbara ni för detta år.

Jag börjar år 2014 med att köra all in på att fixa ett jobb så jag är färdigutbildad nu, ska ut och resa och ta dag för dag, börja träna massa och bara njuta av vad livet har att erbjuda. 

GOTT NYTT ÅR.. eller grått nytt hår.





Jag och Malin på halloween! 

Inga kommentarer: