måndag, oktober 23, 2017

Starting right now I'll be strong..

Det meterhöga murar runt mig, sådana man aldrig lyckas ta sig över. Jag känner hur luften blir mer svår att andas in som om den kväver mig sakta men jag vet att den bara retas med mig. Jag börjar inse att man inte kan vinna alla krig, vinna allas tillit, vinna det som man gått förlorat men jag vet att för varje gång man faller måste man resa sig och för varje gång man fallit blir man starkare.

Att ge upp hoppet är det sista fastän man ibland bara känner hur alla känslor, makt och luften bara rinner ur ens kropp. Så många ord som vill ut, så många meningar som vill sägas men det finns inte ord nog att förklara för det sitter djupt inom en. Jag önskar jag med ord kunde förklara saker, i ord kunna få saker att ändra sig och i ord kunna bli och förlåta.

Idag börjar min kamp, min kamp mot rättvisa mot mig själv, och ingen kan stoppa mig. Jag har styrkan inombords att våga gå min väg och ta min kamp för ingen annan kan någonsin stoppa mig, för det är mitt tankesätt, mina planer, mina idéer som spelar in. Jag är här, och här ska jag vara och ta vara på den tid jag får. Kämpa.... ett ord.. kämpa, för min kamp är inte över.






Inga kommentarer: