måndag, april 24, 2017

Less monday, more summer..

Hello sunshines! Jag önskar man kunde ha solglasögon på sig nu när man har nya men nej då ska det börja snöa igen så nu får vänta lite till. Vill ha sommar och värme nu, sena kvällar ute med vänner och grilla, bada i sjön och kortspel i parken. Är riktigt less på vädret nu då ena dagen ger sol men blåser kalla vindar och andra snöar det, sen smälter snön och solen kommer fram sen regn, mulet och blåst. Men snart så, om 2 månader är det sommar, även om svenska sommaren brukar regna bort så är det varmare än nu så.

Idag har jag varit i Borlänge med föräldrarna och kikat runt lite och nu på kvällen vart det hockey och Brynäs gjorde det , vann med 0-2, Sandström var grym i mål idag. Aldrig vart så nervös dock, men sååå fint och på torsdag när det är hemmamatch, då blir det guld. Finns inge annat. Guldet ska hem till Gävle i år. Så nu är man grymt taggad inför torsdags match.

Innan jag ens han skriva klart inlägget ringer pappa efter matchen och berättar att det ska komma upp till 30 cm snö i morgon och onsdag, kul -NOT! Började inlägget med att gnälla väder så avslutar med det också. Får kika lite på mina solglasögon och drömma mig bort om sommaren ett tag till. 


Inga kommentarer: