tisdag, februari 21, 2017

WATER PEARLS DECORATION..

Jag tänkte visa er vad jag köpt för ett tag sedan som verkligen gör stor skillnad för inredning här hemma till mina plastblommor. 

Dom kommer i små påsar , 100 st pyttesmå kulor i varje påse. Jag beställde 30 påsar ( 3000 st ), så lägger man dom i en stor bunke med ljummet vatten men jag har märkt att om man tar lite kallare vatten så går det fortare. Det tar mellan 1-6 timmar för dom att svälla till sin storlek. Sen är det bara fylla sin vas och stoppa ner blommor. Eftersom jag har plastblommor och inte vill att dom bli fuktiga på skaften (stjälkarna) så virar jag in dom i en fryspåse eftersom den inte syns ändå i vasen.

Dessa kulor finns i olika storlekar och färger, jag använde genomskinliga nu och för att fylla vasen behövde jag ca 2500 st kulor men det beror på hur stor vasen är. Har även beställt vita kulor jag ska ha till en annan vas med tulpaner som är i plast. Pris ligger på ca 20-100 kr beroende på hur många man beställer. Det är oftast 10 påsar för ett pris (1000 st vattenpärlor). 

Det enda jag inte gillar med dessa är att dom inte blir riktigt torra utan dom är fuktiga men tips då är att göra som jag om du har plastblommor att sätta en fryspåse på blomskaften. Sen efter ca 3 veckor kan vissa börja krympa ihop igen då är det bara lägga allt i vatten igen så sväller dom upp. Dessa går att använda ca 1-2 år vad jag hört men det beror på hur man sköter dom, om man låter dom svälla ofta och om det står i solen och torkar fortare m.m



Inga kommentarer: