måndag, augusti 27, 2007


Nu känns det att hösten börjar närma sig, Det blir allt kallare och kallare på kvällarna och mörkret kryper fram mer och mer i dom som nyss var sommartider. Löverna kommer snart förvandlas till alla dessa fina färger jag längtar efter varje höst.
Och vad är det som händer?
Skolorna har börjat igen och folk går och lägger sig i tid för att komma upp på morgon.
Här sitter man och nöter tagenterna dag in och dag ut när man igentligen undrar vad som händer där ute. Vad händer i Världen? Läser varje dag om stormar som förstör folks hem och dödar människor där ute. Översvämmingar och mord som sker. Vart håller Världen på att ta vägen? Det undrar jag ofta. Och att vi inte tänker på hur bra vi igentligen har det. Vi får gå i skola, får mat och en säng att sova i + mycket mer. Vi får pengar så vi kan tanka på våra mobiler och köpa kläder. Vi har datorer vi sitter och nöter dag in och dag ut. Ibland undrar jag varför man gnäller när det finns folk som har det så mycket svårare än en själv.
Jag undrar jag..

Inga kommentarer: